öde

Jag tror att självförtroende är det mest charmiga i hela världen. Självförtroende är ett starkt ord, som hela tiden ballanserar mellan för mycket och för lite. Det är att hitta fröet som gör självförtroendet stabilt. Hela din omgivning påvärkar det, men grunden, tror jag, får du bygga upp på egen hand.

Jag trodde jag skulle få bättre självförtroende om jag fick en pojkvän. Någon som för några månader dykade mig, som sin drottning. Någon jag kunde ge all min kärlek till. Någon jag kunde skryta om. Någon jag kunde stötta. Någon jag kunde behandla med mitt liv. Med mitt skratt. Med min lycka till livet.
Men jag har hela livet framför mig, det finns guldkorn till killar, men 99% av alla 15 åriga killar är ingenting att ha. De är de som jagar fjortisarna, för att få ett strul, kväll efter kväll. Jag har hela livet framför mig, ändå har jag så brottom, jag förstår inte varför. Varför inte uppleva dessa oseriösa, oerfarna åren? Man lär sig av sina misstag, men man glädjs också på vägen till misstag. Varför kämpa och ansträna sig för att få det man vill ha, när man igentligen ska chilla och slappna av? Kärleken dyker upp när man minst anar det, det är så fullkommligtsant, för jag hörde världens historia om det igår. ojojoj.

Och man kan inte bygga upp minnen, om man redan planerat dem. Det går inte, dem bara händer av en ren slump. Av ödet. Det är en slump att du får upp en sexa på tärningen i fia med knuff, det är en slump att det inte snöar på julafton, det är en slump att just du får de dåligaste medarbetarna i din grupp när ni har grupparbete. Det är en slump att jag finns till. Att jag just nu sitter här och skriver detta, som jag inte vet vad det handlar om. Åter och åter kommer vi tillbaka till självförtroende, jag, jag kommer alltid finns i mig, då spelar det ingen som helst roll vem jag jobbar med i min grupp. Det handlar om att vara ärlig mot sig själv. Kunna vara den man är, och inte bry sig om allt skit som andra människor i världen med dåligt självförtroende sprider ut. De är de som inte kan lita på sig själva. Du är snygg. Du är underbar, och de må vara en slump till varför du finns till, men det skapar historia. Som ingen annan än du kommer att uppleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0