handlar trender enbart om att härmas?


Jag filar på den. Är bara tvungen att spara här.

Jag följer trender. Gör du? Följer trenderna men gör dem på mitt eget sätt. Är kreativ med trender. Trender handlar om att inspereras. Ica lanserar en ny oboy. Nästa vecka gör Coop likadant. Paret längst upp på min gata köper vita pellargonior. Några dagar efter det så har min granne snett över mig, exakt likadana. Då skrattar jag för mig själv, det ser ju så otroligt löjligt ut, har människor ingen fantasi alls? Precis så var det med lilla my tofsen. Nu den kända lilla my tofsen, som sitter lite slarvigt mitt på huvudet, precis som lilla mys i mummin. Den kom jag med till skolan en dag, glad för att jag inte såg ut som alla andra, med rakt hår, urtvättat, tråkigt hår. Det var många som tittade och tänkte säkert "öh, hur kan hon ha en tofs mitt på huvudet? Det ser ju förskräckligt ut" Men jag struntade i blickarna och körde mitt race. Morgonen därpå kommer jag till skolan, och vad ser jag, om inte - lilla my tofsen. På en del tjejer i 6an och min vän Linn. Ni ska veta hur frustrerad jag blev. Så arg, så ilsken inom mig att alla gjorde precis som jag, och nu återkommer vi till exemplet med pelagonierna. Igentligen borde jag ta det som en stor positiv komplig, hey! folk vill se ut som du! Du satte en trend på Gullbrandstorpskolan. Men jag såg det negativt, och var inte alls glad. Men igentligen var jag precis likadan. Jag hade gjort exakt likadant som alla andra, följt denna trenden. För från en början hade jag ju säkert sätt den i någon av H&M's höstcolligion. Från en början var colligionen på modeveckan i New York och inspererade folk. Tjejerna på catwalken inspererade människorna, och människorna köper lilla my tofsen. Jag skulle inte säga att trender är att härmas. En trend finns till för att folk ska inspereras, härmas, ja, kalla det vad katten ni vill. Vi härstammar ju trots allt från Adam och Eva allihopa. Från en början. men ibland vill både eva o adam bryta sig ut från mängden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0