sant. såsant, denna lördag.

"snart ska vi stanna på det första lunchstoppet. Det ska vi ha på en stor grön äng. Solen skiner"

"Då ska jag springa runt barfota och proppa i mig en massa härligt nyplockade jordgubbar. Sedan ska jag tänka på vilken underbar jord jag lever på."


Igår satte jag mig på tåget till lyckoland. Jag vet inte hur lång tid det kommer att ta, eller vart det ligger. Jag vet bara att det existerar. Någonstans. Jag vet inte om jag alltid kommer att lyssna på slide och tänka på min drömprins, han som inte existerar. Jag vet inte om jag helt har glömmt honom, för en liten del av honom lever. På riktigt. Sant. Men den delen, som fick mig att skina, han lever inte. Jag kommer aldrig sluta spela upp dagen 10juni, för det är en av den delen då han fanns. På riktigt.
Det är ganska bra att han inte finns på riktigt, nu, den där drömprinsen.
För då hade allt varit annorlunda.



Jag sitter på bibloteket.
Nu ska jag gå ifrån bibloteket och sätta mig på en buss.
En buss till Badhuset.
Där ska jag simma.
Och för varje minut, sekund,
ska jag vara en minut,sekund närmare lycko-land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0