snygga övergångar

Ibland tänker jag på,
vad som inte har skrivits.
Vad har inte sagts till männskligheten tidigare?

Jag skulle vilja vara en sådan person som kommer på något sådant,
något som inte innan har sagts innan av någon annan människa på denna jord, till en annan människa.

Jag skulle vilja skriva så att man riktigt känner smärtan, knivhuggen, kärleken, dramatiken.
Ja, riktigt trollbinder läsaren.
Så att den inte kan tänka på någonting annat, än vad för ord som man härnäst kommer att få ta del av. och dödas innifrån utav några simpla bokstäver.

Man måste sätta orden, mitt i prick.
Inom något ämne som berör alla
någongång

Och jag vet vad som någongång berör alla.
Känslorna

Någon dag,
ska jag skriva så att alla människor trollbinds,
av mina bokstäver
som jag formar till ord
som jag formar till meningar.

som formar någonting
vackert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0