vi. V:ET & I:ET

GODNATT.BONNENUIT.SLEPPTIGHT.AUREVOIR.HERRÅ.OFVEDERSIEN.HEJ!
nu sticker jag till
andra sidan jordklotet
eller någon annan planet ett tag
och jag kommer kanske aldrig tillbaka
jag tar med mig den som rimmar bäst i halmstad
och ett leende på läpparna en tom mage och några golfklubbor
för jag tror att jag kommer att vara lyckligast så. utan några bekymmer.
bara vi. vi vivivivivivivivviviviiviviviviviviiviviviviiviiviviviviviviviviviviviviviviviviviivivivivi.
vi kommer bli trötta på varandra. vilja slå igäll varandra. gnälla. inte palla. riva varandra.
låta blodet flöda ut ur såren. vi kommer att gråta. vi kommer gå skilda vägar. fast om det bara fanns ett vi
skulle vi sära på det, han skulle ta v:et som stod för vresig. Jag skulle ta I:et som stod för
Intressant. Och sedan skulle vi förstå, att de två bokstäverna hör ihop. som han&jag
Jag&Han. Vi.
Då skulle vi springa på denna långa stranden. Han skulle ha på sig en av de strykna vita skjortorna
som jag stått och vikt, där i tvättstugan, på den andra planeten.
Den skulle varit lite sådär sexigt uppknäppt
och hans hår skulle vara precis som han är
och jag skulle inte göra någonting för att förändra
för att han är han. och vi, är vi.
Vi skulle kasta oss i varandras armar
och han skulle älska mig. som den jag är.
en del av I:et.
Den delen av I:et som också hade sina negativa sidor.
Vilket stod för irreterande.
Han skulle slängt mig ner i sanden. Legat där med mig hela natten.
Låtit mig somna på hans arm. Och låta hans krulliga hår röra mitt ansikte.
Där skulle vi ligga hela livet.
Och bara njuta. Av varandra, och allt det vi inte hade.
För det ända vi hade var V:et och I:et.
Och det räcker och blir över för mig.
Det är bara synd. Att du lever på den andra planeten.
Som inte tycker likadant.
fast om, du någonsin skulle tveka, så vill jag att du ska veta.
Här borta på en annan planet. Att det betyder samma sak på alla språk.
JAGÄLSKARDIG,JEADORETU,MELOVESYOU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0