redo

nu har jag suttit här en lång stund och bara tänkt över livet
tänkt allt som är i mitt liv
på hur mycket jag har
på hur det finns massor jag göra
och inte göra
på hur det hade varit att se världen ur en annan människas perspektiv

men hur jag än gör, vilka tankar som leder till en annan, alltid för mig tillbaka till just någonting annat.
För mig tillbaka till dig.
på hur alla vet. På hur alla inte vet.

på hur du vet. På hur du inte har en blekaste aning.
Varje gång jag får önska något. Som när jag får ett pepparkaks hjärta i tre delar och får önska mig något. På hur när klockan är 22.22 får önska mig något. När jag blåser ut ljusen på en tårta på min födelsedag. Och önska mig någonting. Så dyker du upp. Hur jag än gör så dyker du upp. Jag önskar.. och så tänker jag på dig. Men när jag önskat så ångrar jag mig. Som sjuton knivar stiker i min mage. Du är en vanesak. Något som alltid ligger under min vänsta hjärnhalva och spökar.
du ska bort. bort bort och bort. Nu.

Kommentarer
Postat av: sandra.

träffande
jag försökte finna orden inatt
rota inom mig
men istället satte du ord på mina känslor

hur kommer det sig att man nästan alltid önskar sig helt fel saker? varför kan man inte gå vidare, släppa taget? jag vet inte om vi snackar om samma känslor eller grejer här, men du satte iallafall ord på mina känslor inatt.

tack och godnatt

2008-05-03 @ 00:06:21
URL: http://sandrahemberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0