typ hejdå!

24 dagar kvar i skolan.
24 dagar kvar med vissa människor man kännt sedan lekis.
10 år på nacken. 10 år i backfickan.
och jag kommer aldrig mer träffa vissa av mina 10 åriga klasskamrater.

I min klass är vi helt olika. Som idag. Jag satt i mitten på ett långt bord. Inne vid fönstret satt några och snackade om hur de skulle ladda hem Jimmy Janssons nya cd eller inte. På andra sidan bordet satt några och skrattade åt hur roligt det hade varit när någon spydde och sedan ramlade i ett par bränneslor. Och därimellan satt jag.

Jag undrar om jag kommer sakna min klass. Klass 9a. Någonstans känner jag att jag kommer att göra det. Och någonstans kommer jag inte. Jag ska ta vara på de här 24 dagarna. Slutspurten tillsammans liksom.
Så hemskt och så underbart på samma gång.

Kommentarer
Postat av: sandra.

man tror att man ska sakna..
men i slutändan gör man nog inte det
det är fina minnen.. som finns kvar
att gå vidare till gymnasiet är bara roligt och då släpper man mer än gärna det gamla och släpper in det nya :-) men du har rätt, ta vara på de sista dagarna nu.

har du bestämt vart du ska gå?

2008-05-06 @ 13:38:22
URL: http://sandrahemberg.blogg.se
Postat av: Lina

du har nog rätt.
men det känns så mysko liksom.

jag är mellan valet och kvalet av att välja Ledarskap, eller turism på sture. Måste bestämma mig senast på tisdag och jag vet inte alls. Vad går du? och vad tycker du låter mest vättigt? behöver typ all hjälp. hjälp!

2008-05-06 @ 15:28:16
URL: http://ettlina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0