mig. om mig.

Förr gick jag på en väldigt liten skola.
Alla visste vad alla hade gjort i helgen ungifrär. Man kunde i princip namnen på killen i sjuans mamma, så liten var skolan. Kändes iallafall.

I min klass var vi uppdelade i fem gäng. Tjejerna med för korta kjolar, brunkrämsränder och sugmärken på halsen. Killgänget som umgicks med dessa tjejer hade nerkasade jeans, stylat hår och luktade alldelses för mycket parfym. Sedan fanns det motsatsen. Tjejerna som gick i kyrkan på helgerna, knappade på sina mobiler och fnissade så det gnisslade i öronen för att få uppmärksamhet. Sedan var det killarna som spelade alldelses för mycket data, men på endå var otroligt smarta (förstog liksom aldrig samankopplingen. Gör fortfarande inte..)

och fanns vi.
Vi som väntade på varandra till matsalen (fast att man inte behövde gå mer än 10 m för att komma ditt)
Vi som tog följe till bussen.
Vi, som visste att hur tjuriga vi än var på varandra, skulle vi alltid hitta tillbaka till varandra (det gick liksom inte att försvinna ur personens liv, hur mycket man än försökte)
De små sakerna i livet, som igentligen gör så stor skillnad.
Allt det där som var vi, är nu, ett halvår senare, som bortblåst. 
Någon sa
"jag längtar tills jag kommer ut ur den här gröten. Bort från denna skolan"
idag skulle jag säga
"jag skulle springa naken i snön, dricka elefantbajs, hångla upp rektorn. Kapa av ett finger (jag skojar inte) för att få hoppa ner i gröten och in i den lilla skolan igen.

och fast att jag skrattar och mår väldigt bra i min nya skola, så fattas fortfarande det där "vi:et" 
Det är precis som att ingen känner mig, och utan er vet jag inte ens om jag känner mig själv.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag hoppas jag är del av det nya "viet" Nya skolan vill inte att du äter elefantbajs, ( rektorn får du gärna hångla upp )

2008-11-18 @ 20:38:11
Postat av: Sofichelle

åh skolavslutning ,

2008-11-19 @ 08:27:33
URL: http://www.sofichelle.devote.se
Postat av: Felicia

jag saknade också min gamla skola innan gymnasiet. I början. Men sen blir det så jävla kul!

Och nu saknar jag gymnasiet, haha.

2008-11-19 @ 18:27:16
URL: http://felischa.blogg.se/
Postat av: Felicia

tack snälla!

jo jag förstog att det var högstadiet du saknade. Men det jag menar är att gymnasiet blev en väldigt rolig tid för mig och jag hoppas det blir så för dig också. låt det få ta lite tid :)

2008-11-19 @ 19:07:15
URL: http://felischa.blogg.se/
Postat av: JIMS GAYBLOGG

Hej, ska du göra något roligt idag? :)

Kram Jim.

2008-11-20 @ 06:31:29
URL: http://pinkpoo.blogg.se/
Postat av: jannika

fin beskriving lina haha

2008-11-22 @ 16:14:36
URL: http://jjnnika.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så jävla skön bara så du vet det, o jag hoppas att vi är vänner länge till! <3 Beskrivningen av klassen e nog den bästa som gjorts du slog hagz med flera längder. GO Girl!

2008-11-24 @ 11:47:48
Postat av: paulina

det var såklart jag igen som glömde skriva mitt namn ;)

2008-11-24 @ 11:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0