mat<3

image205



Idag försvann mina nycklar. Jag hade inte ätit sedan 11 iskolan, sprungit 40 minuter på gympan och kommit hem vid fyra snåret. Vrålhungrig. Sådär så att jag skulle kunna döda en människa just då om den sa något negatift. Letar igenom hela min väska men finner inga nycklar.
Okej. Jag lägger mig här och torkar ut.
Fast det gjorde jag inte. Cyklade tillbaka till skolan för att leta, men nästan framme, slår det mig att jag hängt nycklarna på en av knopparna som finns i bussen. Jag kom på att jag sagt till mig själv "glömm inte nycklarna nu, Lina" på köpet. Och där står jag, mitt i bonneland. Utan nycklar. Utan mat och utan hjärna.
Nu lägger jag mig ner och dör tänkte jag. Men tur var väll att mobilen ringde. Där jag låg, och höll på att dö. Mobilen sabbade hela stämningen.
"hej. Jag dör. Är det något viktigt"
"hej. Dö inte."
sedan cyklade jag hem med skrattet i halsen och har enu inte funnit mina nycklar. Men mat har jag ätit och jag är inte död. Lång historia. Nu ska jag äta mer. För man vet aldrig när man får mat nästa gång.


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0