om två flickor

Jag har en vän. Hon är döpt till Linn.
Hon ringde just mig och sa följande "heeeeeeeeeeeej! får jag sova hos dig?" Jag "öh, aa, visst!" hon "mammaaaa, får jag sova hos lina?" Mamma "nu? javisst."

Notera att klockan är snart halv tio och det är söndag.
Alltså början på en ny vecka imorgon.
Notera också att jag inte berättat något för min far än.
Notera också att min lillebror är sjuk, och att hon troligtvis kommer att bli sjukt förbannad på mig när jag berättar det.
Fast sedan kommer hon somna här endå. För det är alltid så det är när man är med Linn, som om typ ingenting i världen är omöjligt.
Vi tetas som om vi vore syskon, och jag avskyr henne stundtals, riktigt vill ge henne en combat spark i magen och se henne falla ner och typ d ö.
Så är vi, jag och Linn.
Men vad är ett grupparbete om man inte har olika åsikter, och jobbar ihop?
Nu ska jag gå och bädda åt min blivande nattgäst.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0