11/16

drog in luften av oktober. sprang genom de gulaste löven och skrattade
(de som hade fallit i oktober).
Försökte på samma gång reda ut alla hundra tankarna som plötsligt fanns där en morgon när jag vaknade.
(när vaknade jag? Jo, en morgon i oktober)
som varför du inte ville skjusa mig hem på din cykel klockan 14.42 den där eftermiddagen
(det finns många eftermiddagar som betyder mycket. Det här var en av dem. Den här utspelade sig i oktober)

varför
varför
varför
varför
varför
varför
varför, ville du inte ta några kilometer extra och släppa av just mig utanför min dörr
(klockan hade säkert varit runt 15.00 tiden innan vi var hemma, den där eftermiddagen. Yes. I oktober)

Vem vet?
(inte jag. Och särskilt inte du)
om det hade varit du och jag. För de där extra kilometrarna du hade behövt trampa den där eftermiddagen i oktober, kanske hade känts som en nerförsbacke nu i november.
När löven tappat sin gula färg och jag skulle viljat hålla din hand föralltid.

av Lina. 02/11-07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0