w & vv.

Vi hade oförberett prov. Alla andra skrev svaren på frågorna. Men vad skrev jag?
Vad tyckte jag om de två olika sätten att se kristendommens och buddishmnens syn på döden? Jag skrev en novell. Om hur man lever lyckligt. Om att jag är helt imot nunnor och munkar, vilket jag inte är.

Jag skulle vilja köpa mig ett brev till himmlen, och veta, att veta att man har någonting att luta sig imot och veta att man efter livet kommer att ha det bra, att man för en gångs skull är säker på någonting. Någonting.

Lina, jag skrev telefonnummret hem till dig på Daniels hand. Såsom man gör när man går på liseberg, så att barnen bara kan visa handen när de kommit bort ifrån alla föreldrar och spunnet socker som härjar överallt.

Nu - Franska läxa i solen.
Sedan - vetej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0