on the radio.

Ibland finns det saker som får ens hjärta att gå sönder av lycka. Som när ens mamma köpt ben&jerrys. Eller när en kompis sickar ett fint sms. Eller som nu, när det är jul.
Små fina saker i vardagen, som igentligen är ganska stora.

under de senaste veckorna har jag haft otrolig otur i allt jag gjort.
Jag har krossat glasfönster, tappat bort nycklarna, min kompis tröja, en annan kompis mössa, mina egna vantar. Lärare som sagt åt mig att jag måste ta tag i skolan, satt mig på min plattång och svikigt min mamma något otroligt. Hon kan nästan inte titta mig i ögonen längre.
Allt har minst sagt  varit ett stort kaos.

Men, igår. Det spöregnade, och fast att jag inte kännde mina tår längre för att jag fortfarande vägrar att släppa mina converse så gick jag där och små log.
Log hela vägen hem.
För under kvällen hade jag (!!!) lagat en ypperligt fin middag.
Till min mamma. Lax. sallad med äpplen,nötter, mozzarella, klyftpotatis och cream fresh.
Och sa sa hon
"sånthär uppskattar en mamma." med ett leende på läpparna.
och jag kände att oturen, hade sakta men säkert vänt åt andra hållet. För efter regn, måste det ju komma solsken.

Kommentarer
Postat av: Birger...

your eyes are as dark as chocklat, your lips are as red as blood and your mind is a complicated as mine... <3

2008-12-03 @ 11:46:48
Postat av: paulina

ååh, vem e Birger lina? ;D

2008-12-03 @ 12:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0