P

jag satt på högra sidan av bussen.
Han, klev på.
jag såg inte honom.
Han satte sig på vänstra sidan av bussen.
jag såg honom inte.
Han såg mig.
Han klev av bussen.
Jag såg honom.
Han log.

Jag log.

Intresserad.

Han klev på bussen.
Jag satt på vänstra sidan.
På Hans plats.
Han satte sig på min plats.
Jag såg honom.
Han såg inte mig.
Jag drog fram några funderingar som, jag känner igen honom.
Och jag kom ihog honom.
Han klev av bussen.

Jag klev på bussen.
Och hoppades.
men föll pladask mot marken av besvikelse.
Men om, jag ser Han imorgon.
Betyder det att det är tredje gången på tre dagar.
Tredje gången gillt helt enkelt.
Då måste det vara ödet.
Och eftersom jag tror på ödet,
måste jag tro på honom.

måste jag säga att jag vet vad han heter.
För det gör jag.
han heter Pontus.


Kommentarer
Postat av: Mira

heeey!
tack för att du kommenterade, gjorde att jag hittade en underbar blogg!

2008-02-17 @ 23:15:21
URL: http://ingenvetvemdue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0