ödet

Många i min närhet säger att man ska tro på ödet. Att ödet är det som styr ens liv. Andra säger att det är man själv som ser till att en speciell händelse inträffar. Att vissa människor har mer tur en andra är bara för att de har kämpat hårdare för att nå ditt där dem befinner sig. och fast att jag bara går första året på gymnaset vet många av mina vänner precis vart de ska befinna sig resten av sitt liv.  
 "ja, men tänk om du står där, efter studenten och inte vet vart du ska ta vägen, alla andra åker på sina olika håll och du ... är kvar. ensam." Sa en av mina kompisar som vet precis vart han vill i livet.
"köper väll mig första biljett ifrån svergie och ser vart jag hamnar."
"det funkar inte lina" sa han och rynkade på näsan.

om det inte ska funka, nej, då funkar det inte.  Då är det ett tecken på att jag ska börja planera mitt liv för att nå ditt jag också vill. Och visst är vi alla människor rädda för att bli ensama kvar i livet utan någon annan, men mest rädda för att hamna ensama är nog de som vet exakt vart de ska befinna sig vid en speciell tidpungt, rädda för att hinna stanna upp och prioritera det som igentligen är viktigt i livet. 

nu tar ödet mig bort till stan för att spendera lite fin tid med de människor som jag tycker fruktansvärt mycket om.


Kommentarer
Postat av: paulina

du behöver inte känna dig ensam om det där gumman;) och dessutom tycker jag att min granne kan gå o dö ;D

2009-01-08 @ 12:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0